It ain't right with love to share when you find he doesn't care for you


Vet ni vad? Under dom här snart 5 månaderna som har gått på det här året har jag hunnit tänka en hel del. Jag har hunnit fundera på vad jag vill ha ut av livet, vad jag vill göra och åstadkomma. Men vad har jag egentligen kommit fram till? Exakt ingenting. Jag ser mina vänner runt omkring mig som bildar familj, skaffar fler barn, köper villa, Volvo och vovve. Och vad gör jag? Jag pluggar arslet av mig för att bli färdigutbildad någon gång. Dock har jag nu hoppat av en kurs för att det blev för mycket på en gång, men jag tar igen den i höst. Jag har, dessutom, sagt upp mig från jobbet där jag hade fast anställning. Orsak till det? Helt ärligt, lönen var pissdålig. Dessutom kostar det mig jävligt mycket med trängselskatten varje månad att sitta och åka halva Stockholm runt. Att hjälpa våra äldre på heltid och få en lön som jag inte ens klarar mig på en hel månad funkar liksom inte. Då kan jag faktiskt lika gärna söka andra jobb i väntan på ett jag verkligen vill ha. Jag kommer få jobba extra i juni på tre olika arbeten, varav alla tre faktiskt ger mig 20kr/h mer än mitt förra arbete.


Och den där härliga jävla kärleken som människor pratar om då? Jag säger bara; jag är trött. Jag är så jävla trött på att vänta ut tiden, jag kommer fan hinna gå i pension. Men ge det några månader till, eller kanske en vecka? Jag vet ingenting längre känns det, men det kanske är det som är meningen...?



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0