Det vilar en förbannelse över mig.

Häromveckan höll jag på att få en skåpslucka i huvudet. Skåpsluckan sitter ovanför ena garderoben i mitt och Dennis sovrum och på just den skåpsluckan var tydligen gångjärnen av plast. Tycker det är relativt skadat att gångjärn är av plast.. Någon dag efteråt öppnade jag sopskåpet och då trillade listen på ena skåpsluckan av. I förrgår stod jag i duschen och skulle precis ta bort duschen från stången som man sätter fast den i - då lossnade stången och gled ner i badkaret. Men neeeej då. Vi bor inte i en lägenhet från 2000-talet, lägenheten har en standard från 1968 och det är den man följer idag. En dag när jag dammsög lossnade det relativt nylagda golvet från just golvet. Alltså korkmattan. Den följde med dammsugaren lite snyggt. Golvet i sovrummet är fusklagt, man hör kulor som rullar när man går. Men nej då, vi lever väl inte på 2000-talet och ska kunna förvänta oss en lägenhet som faktiskt är helt beboelig? Nej då. Det känns lite som att det faktiskt vilar en förbannelse över mig. Dom flesta lägenheter jag har bott i har varit äckliga och trasiga.

Stora ettan som jag bodde i borta i Södertälje var fuktskadad och hela lägenheten kryllade av alla möjliga sorters skadedjur. Tvåan i Södertälje var väl relativt fräsch, felet i den lägenheten var att dom inte hade dragit el i badrummet så man kunde koppla in en tvättmaskin. Alla andra lägenheter i det huset hade el, men inte vi. När jag bodde i Bro, i första lägenheten kryllade det av tvestjärtar på sommaren och hösten, det var varmt som i en jävla bastu plus att fönsterkarmarna blev helt fuktskadade på vintern. Andra lägenheten i Bro var GUDOMLIG! Förutom att ena köksbänken faktiskt behövde bytas ut och att vardagsrummet behövde tapetseras om. Det har jag tagit som en kostnad på mig nu. Och så har vi ju lägenheten i Jakobsberg. Den jag lever i nu. Den är vidrig. Äcklig. För det första; det första stycket handlar om den här lägenheten. För det andra; det bor en äcklig duva på grannens balkong. För det tredje; grannen bredvid oss har roat sig med att öva på sitt basspelande. Dethar låtit helt värdelöst.. Och nu har han dessutom gett sig in i att sjunga också. Stackars mig, känner jag lite spontant. Det kan väl inte bli värre nu?

Men förresten! tack och lov så var en av fastighetsskötarna här i förrgår. Vi ska få ommålat i grovköket (där vi har tvättmaskinen) och eventuellt i badrummet (det lät som det när målaren ringde idag), det ska komma hit en rörmokare och fixa kranen vid badkaret (den sitter löst) och duschstången och så ska någon låssmed komma hit och kolla vad det är för fel på sjutillhållarlåset eftersom det fastnar ibland. Störande ja, men tack och lov att dom ska fixa saker och ting! Och så fick jag reda på att ett beslut ska tas i höst om alla lägenheter på Tallbohov ska renoveras.. Ska dom det kommer vi få bo i baracker tills allt är klart. Bajs på den.


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0