Mina plantor, de älskade små liven..

För någon månad sen fick vi en liten, liten plastkruka med två tomatplantor i av Dennis mamma. Dom var ungefär tre, fyra centimeter höga och såg inte mycket ut för världen. Nu är dom ungefär en halv armlängd höga och växer mer och mer för varje dag som går. Med lite värme och kärlek kan man få allt att växa! Jag längtar tills det börjar ploppar upp tomater på dom, vet dock inte hur lång tid det kan ta.. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, inte sant?
I söndags när jag var och grattade mamma på hennes 55(!!)-årsdag fick jag med mig en liten, liten, liten plastkruka med en paprikaplanta i. Den var ungefär en centimeter hög och har vuxit nästan 2,5 cm. sen dess! Ett extra plus i kanten är att det är en liten jäkel till på väg upp, hur naaaajs är inte det?! :)


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0