Nationaldagen.

Nationaldagen tillbringades i Riddarparken en stund. Det hände två olyckor där; Ticke hällde ut mitt kaffe & Ticke sprang in i en plastkedja så han började blöda näsblod. For real, alltså. Den andra olyckan inträffade precis efter att han hällt ut mitt kaffe (ett misstag, of course). Han hade suttit i mitt knä, viftade med händerna och koppen vältes omkull. Jag ställde ner honom på marken och sa "nu får inte du sitta hos mig mer." och så gick jag för att hämta servetter och trasa. Ticke skulle väl springa efter för att se vad jag skulle göra, men sprang istället in i en plastkedja som sitter mellan pelarna i RP. När jag är på väg tillbaka till bordet hör jag honom gråtprata "jag hittar henne inteeee!" och sen sprang han mot min vän och skrek "jag blöder näsblod!". Hela hans ansikte var blodigt, han hade blod på händerna och armarna, skjortan var blodig.. Jag satte mig på en stol, tog upp honom i famnen och började torka. Han grät. Jag torkade och pussade. Han grät ännu mer. "Förlåt att jag hällde ut ditt kaffe, mamma!" grät han lite halvt hysteriskt. "Ingen fara, Ticke." svarade jag och fortsatte torka och pussa. Ticke tittade ner på sin skjorta, för jag höll på med den också. "ÅH NEJ!! Min skjoooorta!!!" skrek han helt hysteriskt. Han är faktiskt rädd om sina kläder, och skjortor är bland det bästa klädesplagg han vet.

Sicken tur att vi har tvättmaskin! :)


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0