Helgen i Motala.

Tjenahejsan! Helgen har varit helt fantastiskt regnig! Men vi hade trevligt ändå. I fredags åkte vi (jag, Dennis och Ticke) från Stockholm ner till Motala, vi var väl framme vid halv tolv (!!). Rätt sent, men whatchagonnado? Vi gick ovh la oss vid ett ungefär, satt uppe och pratade en stund först. I lördags väckte Petra oss när klockan var tio i elva, så det var bara kliva upp, äta frukost och sen sticka iväg till stallet på en gång typ. Jag var vrålnervös, för jag skulle rida hennes fjording Calvados - en unghäst på 2½ år. Iiih, jag har inte ridit på sju år! Men upp skulle jag iallafall..



Jag red honom i paddocken, skrittade ett tag först innan jag kom fram i trav. Han var så snäll och lyhörd (!!) och gjorde i princip allt jag ville att han skulle göra. Jag behövde inte ta tag i tyglarna när jag skulle göra halt eller sakta ner från trav till skritt utan behövde bara sjunka ner i sadeln och luta mig lite bakåt, superbra! Jag galopperade honom också, och han har relativt mjuk och rund galopp. Superhärligt!
Jag skulle ha ridit igår också egentligen, Petra med, men det regnade hela dagen så vi skippade det. Hade gärna gjort det, för jag skulle hoppat med honom en liten sväng.. Men vi får ta det nästa gång helt enkelt! Det går ju lika bra det :)

I lördags åkte vi ju förresten till Göteborg och lämnade Ticke hos sin pappa.. Sjukt seg resa ner och tillbaka till Motala.. Stephanie följde med, för hon ville så gärna se Göteborg, haha.



Just nu väntar jag på att lilla Denise ska komma hit och umgås en sväng med mig, hon ska få hålla mig sällskap medans jag städar och så ska hon få följa med mig ner till källaren så jag kan ställa ner sakerna som står i hallen.

Nu ska jag röka och sen fortsätta städa.


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0