Riddarparken

Ja, nu har vi verkligen invigt Riddarparken även för i år. Idag var Christopher som sagt hemma från dagis, så vi gick ner till Riddarparken, kom dit runt halv tolv ungefär. Men först gick vi in på H&M för att köpa en keps, jag hittade en som jag  tyckte var helt okej, lite färgglad sådär. "För tråkig!" sa Ticke och hittade en annan keps. En vit. Den var visserligen rätt snygg den också, men.. Det känns lite dumt att ett barn ska ha ett vitt klädesplagg. "Den här är perfekt!" sa han när han provade den och tittade sig i spegeln. Ja, okej då. Han fick den.



Nu är kepsen dock lite grå på skärmen, men Ticke gillar den och det är ju huvudsaken, haha.
Den här sommaren blir tredje sommaren för Ticke i Riddarparken, för mig med. Jag växte ju nästan upp i den parken, jag älskade att vara där! 2009 hade dom flera olika kaffemuggar, ingen var den andra lik, och jag hittade en favorit bland dom muggarna. Jag drack ur den varje dag. 2010 bytte dom ut alla muggar till tråkiga IKEA-muggar och jag trodde att dom skulle slänga min också - men icke. Och det här året finns min mugg fortfarande kvar! Jag frågade inte efter den i måndags när jag var där, för jag tänkte att dom kanske hade glömt bort det, eller slängt den.. Men så igår när jag och Ticke var där, så fick jag min efterlängtade mugg! Och ja, kaffet blir mycket godare i den muggen än i andra.. Basånivet.

Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med den stora prinsen (han som tror att han är kung hemma).


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0