11, 12, 13

11. En låt som påminner om en person du älskar

Jag har ingen speciell låt som påminner om någon jag älskar, men det finns en visa som jag brukar sjunga för Ticke. Jag sjunger den oftast när han ska sova, för den är så lugn och har en väldigt fin melodi. Jag har ändrat vissa ord så att det passar Ticke :) Texten är från början skriven av Alice Tegnér.

När Ticke kom till jorden,
det var i mars, när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.

Sjön glittrade som silver,
och körsbärsträdet stod i blom,
och svalan kvick och munter
just hit med våren kom.

Gullvivans plym sågs vaja,
bofinken slog så glada slag,
då blev jag döpt till Ticke,
ty lillen, det var jag.

Och därför, säger mamma,
så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet
är som en solskensdag

12. Mina favoritskor

Åhåhååååh! Som jag har sett fram emot den här punkten! Mina favoritskor är såklart mina Italian Shoes som min bästa storasyster köpte till mig i Italien när dom var där 2009. TACKTACKTACK!


Shit, dom är så sjukligt snygga! Ni ska se hur dom ser ut när dom sitter på.. Jag säger bara OjOjOj! :D

13. Min högsta dröm

Min högsta dröm? Jag har (som jag skrivit på typ alla punkter hittills) ingen speciell högsta dröm. Inom yrkeslivet är det väl att starta egen restaurang så småningom..
Inom privatlivet då? Haha, jag vill gifta mig. Helst igår, eller för en månad sen. Jag vill ha ett stooooort bröllop, inget litet fjantigt "gå-till-rådhuset"-fjanteri.




Kommentarer
Petra

Wohooo! Har du kvar skorna? :) Ja dom är sjukt snygga!!

2011-10-17 @ 20:13:02
URL: http://skrutta.blogg.se/


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0