2. När och varför jag började jobba i restaurang

Jag blev intresserad av restaurangyrket redan när jag gick på 6-årsverksamhet tror jag.. Mamma jobbade på mosters restaurang, och ibland följde jag med dit. Jag älskade stämningen i köket, tyckte det var mysigt att sitt på en bänk och lyssna på kockarnas skrik åt varandra. För visst är det så, kockar har en tendens att skrika till allt och alla?
Min första "riktiga" praktikplats jag hade genom skolan var på en lunchrestaurang i Norrköping. Jag ÄLSKADE det. Jag var där i tre eller fyra veckor och kom inte sent en enda dag (vilket förvånade lärarna till max, haha!). Sen dess har jag jobbat och praktiserat på många olika restauranger och caféer. Jag har haft ytterst få ställen där jag verkligen har känt mig hemma, mitt nuvarande arbete är ett av dom få ställena!
Jag jobbar som servitris. Det är det enda jag kan och det är det enda jag vill.
Häromdagen satt jag och funderade lite; vad ska jag göra när jag har blivit för gammal för att vara servitris? När blir man för gammal för ett sånt yrke?



Kommentarer
Petra

Trevlig salladebuffé :p

Kankse är snällast mot Claudia att ge henne en positiv erfarenhet när det gäller ridningen. Att hon istället får rida en läromästare som kan allt och som är lugn och snäll. Dean är lite svårriden för henne eftersom hon också håller på att utbilda sig. Han är ju världens snällaste i hantering och allting runtomkring, men som sagt var lite för svårriden för henne...

2011-09-29 @ 08:46:25
URL: http://skrutta.blogg.se/


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0