Middagen är uppäten..

..Ticke ligger i badet och jag slappar. Det blev faktiskt riktigt gott! Maträtten var så himla enkel att göra och tog mindre än 30 minuter. Jag struntade i att ha i sugarsnaps peas, glömde nämligen köpa det när jag var på ICA imorse. Och så hade jag i lite champinjoner, tog 2 dl. crème fraîche och lite grädde för att slippa syrligheten som lätt blir från crème fraîche. Supergod och enkelt! :)

RECEPT
Kyckling med purjolökssås

SVÅRIGHETSGRAD: Medel
TILLAGNINGSTID: Under 30 min
PORTIONER: 4
Den här lättlagade pastarätten med kyckling, purjolök och sockerärter kan säkert bli en ny favorit.

Ingredienser
4 port pasta spirali tricolor
4 kycklingfiléer
1/2 purjolök
2 vitlöksklyftor
3 msk olja
1 tsk salt
2 krm peppar
1 tsk torkad basilika
1 1/2 dl lättcrème fraiche
1 dl vatten
100 g sugarsnaps
svartpeppar

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
Skär kycklingfilén i strimlor. Ansa, skölj och strimla purjolöken. Skala och skiva vitlöksklyftorna.
Stek kycklingen i omgångar i 2/3 av oljan i en stekpanna ca 3 minuter.
Krydda kycklingen med salt och peppar. Tillsätt vitlök, basilika, crème fraiche och vatten. Sjud kycklingen några minuter.
Fräs purjolök och sugarsnaps i resten av oljan ca 5 minuter.
Blanda pastan med grönsaksfräset och kycklingen. Krydda med svartpeppar.



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0