Träning ger färdighet?

Nu ska jag dra ut med Kiara på en liten prommis, blir en rask 30-minuters nu såhär på morgonen. Har ju inte tränat på typ hela veckan (måndags), så jag måste bli av med det snusk jag har ätit (popcorn i förrgår, lite chips igår). Jag är så himla duktig på det här med att inte äta massa gott hela tiden nu! Annat var det för typ 1½-2 veckor sen.. Då slängde jag i mig allt som kom i min väg. Nämen titta, vilken söt liten chokladbit den måste jag stoppa i munnen genast så den inte försvinner! kunde jag tänka i affären. Och så köpte jag den där jävla chokladen (det var ingen liten bit, det var alltid en 200 g. från Marabou). Usch.
Jag älskar att träna, men jag vågar inte göra det själv ännu. Jag känner mig inte redo för det än, haha. Jag tror att folk kommer sitta och stirra på mig om jag går själv. Och så kommer dom tänka men uuuusch, vad har hon gjort varför har hon sådär stora bilringar på ARMARNA??!! typ. Nae, inte riktigt kanske. Men det är fanemej nära.
Jag mår bra av träningen, jag älskar att köra styrkepass och utmana mig själv. Det är alltid lika spännande att se hur mycket jag orkar den häääär gången. Jag har kört mycket med "drop-set"-metoden, vilket faktiskt blir ASJOBBIGT efter ett tag. Börjar med höga vikter och kör ett set med dom, sen sänker jag med typ 10 kg, kör ett set med dom, tar bort vikterna helt och kör ett set med dom. Sist körde jag 15x3 utan vila, men på den sista utan vikter körde jag tills jag höll på att kollapsa. Haha. Mjölksyra? No big deal :)
Cyklar en hel del också, men det är inte roligt. Jag hatar att cykla på motionscykel. Jag får alltid så jävla ont i arslet! Sååå, jag brukar köra med trappmaskinen istället, sist körde jag i 15 minuter på intervaller. Asjobbigt..
Nej, nu ska jag ut med hunden på prommisen jag pratade om tidigare.



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0