Bak- och matlagning!

Vi har bakat nu, det blev kladdkakemuffins. Använder mig av världens lättaste recept, kan det nästan i huvudet, haha! Ticke tyckte också dom blev riktigt goda, men han tyckte nog smeten var godast :)
Just nu står middagen på spisen och puttrar lite grann. Jag har försökt mig på linssoppa, vi får väl se om den blir så god som jag hoppas att den blir! I receptet stod det att man skulle ha en stor gul lök, men jag har bara små röda, så jag tog två sådana istället. Och så stod det att man skulle ha en kanelstång (WHATTAFAAAAKK!!), men kanelstång liksom? Vem fan har det hemma? Inte jag iallafall.. Men jag slog ihop mina två kloka hjärnceller och lyckades fnula ut att jag faktiskt kan ha i lite malen kanel istället.. Jag är inte förtjust i kanel alls, men det är ju värt att prova. Hoppas bara inte Dennis hinner läsa det här innan han kommer hem, hehe...

Jag funderar förresten starkt på att bli vegeterian. På riktigt, alltså. Jag kan bli så äcklad av att äta kött! Jag ser det stackars djuret framför mig, typ en gris, som bara skriiiiiker av smärta för att den blir istoppad i en mal.. USCH. Jag blir verkligen äcklad ibland. Jag ska försöka göra lite mer vegetarisk mat till oss här hemma, det är ju faktiskt nyttigt att inte bara äta kött hela tiden, right?

Nu måste jag kolla till min soppa. Den har spritt en ljuuuuvlig doft i lägenheten.. Av kanel!!



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0