Ett glas vatten, tack!

 

Det här inlägget handlar enbart om vatten. Bara vanligt vatten. Ni vet? Sånt man dricker. På kvällarna går jag och Dennis alltid och lägger oss samtidigt. Och varje kväll, verkligen varje kväll, precis när Dennis har lagt sig tillrätta i sängen, lagt sig bekvämt - då öppnar jag munnen för att prata. Om vad? Äh, ingenting speciellt egentligen.. Jag vill väl bara ha lite vatten. Ett glas som jag kan ha stående i hyllan bredvid sängen. Ifall jag skulle råka bli lite törstig. Han går alltid upp ur sängen, tar mitt vattenglas och fyller det med vatten. Och varje kväll tar jag en pytteliten klunk vatten, ställer glaset i hyllan och somnar gott. Sen står glaset där. Och nu hotar Dennis med att han inte ska hämta vatten till mig längre bara för att "jag ändå inte dricker upp det". Snicksnack! Någon gång kommer ett mirakel inträffa, kvällen kommer när jag helt plötsligt sveper i mig hela glaset. Eller ja, vattnet sveper jag såklart i  mig då.. Inte glaset. Men någon gång, Dennis.. Då dricker jag upp allting.

Och det kommer nog bara vara för att slippa dom trötta ögonen dagen efter.

 



Kommentarer
Anonym

Varför inte ta med sig ett glas vatten själv när man går och lägger sig

2012-02-08 @ 11:13:49
Sandra

Svar: För att vattnet inte blir lika gott som när Dennis hämtar det :P

2012-02-08 @ 18:31:42
URL: http://ingenlattemamma.blogg.se/


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0