Fy sjutton vad jag har bakat!

Igår bakade jag en kladdkaka (eller var det i förrgår?), slängde på glasyr och sånt snajsigt. Sent på kvällen bestämde jag mig för att baka muffins och rulltårta, så det satte jag igång med. Var klar runt ett, halvtvå kanske? Idag rörde jag ihop en chokladkräm till muffinsarna, fixade och donade och hade mig. Blev klar med allting för en liten stund sen bara. Mamma, pappa och Daniel kommer hit och 25-årsfikar och Dennis mamma och syskon (tror jag?) kommer också snart. Hoppas som gillar bakverken, för jag kommer då inte äta dom :)



Kommentarer
Jenny

Mm gott :) svar: det är tempo. Alltså kilometer tid! 50 är ju 1,50 ( tusen meter på 1 minut och 50 sekunder!) så man räknar den genomsnittliga km tiden i ett lopp. Säger man att hästen vann på 1.20 så har den inte sprungit hela loppet på det utan bara genomsnittshastighet. Ett lopp tar ju typ 2,50 minuter eller 3 minuter nånting... Beror ju på! Kallblod springer mycket saktare än varmblod! Engsättra har rekord på 1.40,4 (1 minut 40 sek och 4 tiondelar) och Svarten på 1.16,1 så de är ju skillnad!

Svar: Haha, jahaaa.. Då är jag med :P
Saaaaandra

2012-09-21 @ 11:30:15


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0