Onsdag? Torsdag? Det är vecka 15 iaf.

Eftersom folk uppenbarligen inte tycker jag gör något roligt alls med Ticke kan jag berätta att jag visst gör det. Vi ritar, pysslar, leker med hans bilar eller ndra leksaker, är utomhus och går i skogen (visserligen med hund, but still...). Vi läser böcker, pratar, bokstaverar och räknar. Vi kanske inte gör sånt som alla andra tycker är kul, men Ticke och jag gör det vi vill göra för stunden. Man behöver inte sitta med i lekrummet i flera timmar, för även fast man har barn så har man ett ansvar över att det ska vara bra runt omkring barnet också.


Idag var jag och Ticke ute med Escobar på en 45 minuterspromenad. Vi gick i skogen, Ticke sprang med Escobar och stannade till ibland för att plocka upp stenar eller kottar och ibland stannade han för att "lyssna efter hackspetten som nog bygger ett bo åt sina barn!". När vi kom hem lämnade vi Escobar med D och Flisan så att vi kunde gå ut till lekparken. Vi hann bara vara där i tio minuter ungefär, för sen ringde D's lillasyster och frågade om Ticke fick följa med henne till deras gård och leka. Så nu är jag hemma igen, ligger på soffan och glor upp i taket, har så fruktansvärt ont i bröstkorgen och ansiktet efter krocken i förrgår..

Ticke har även hunnit med att vicka ut en tand! Känns som att en tand lossnar varje gång han är här, snart lär han väl vara tandlös?



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0