God jul!

Julaftonsmorgon började med att jag och Petra åkte till stallet och mockade. Syster tog in Calvan och borstade av honom och satte på täcket ordentligt. Sen fyllde vi upp med lite hö innan vi åkte hemåt igen för att fixa maten.



Julmaten bestod av julskinka, köttbullar, prinskorv, gravad lax, ägghalvor med en klick skagenröra på, potatis, bröd, Janssons frestelse, sill och ost och kex.



Efter maten öppnade vi julklappar. I år hade vi ingen tomte. Jag valde att vi skulle berätta för Ticke att tomten inte finns på riktigt, så han och Claudia fick vara våra nissar och dela ut alla julklappar.





Ticke fick lite kläder och leksaker i julklapp. Mannen min fick en parfym och två par jeans av mig och Ticke. Och jag, jag fick ett helt underbart fint halsband av min älskade!

Så vackert <3

Just nu sitter vi (jag, barnen och Stephanie) och kollar på Kalle Anka. Petra har åkt till jobbet, och männen sitter där nere och snackar skit.



Vi ska börja röra oss hemåt om en timme ungefär. Ser inte fram emot att köra hela den där vägen tillbaka till Stockholm..


 


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0