Att komma sent till arbetet..

.. det är något jag har blivit väldigt bra på. Jag är oftare sen än i tid, och helt ärligt beror det enbart på att jag inte väljer själv när jag ska åka. Men, mina kollegor är snälla och visar inte att dom egentligen blir läskigt jävla arga (för det antar jag att dom blir). Dom säger väl typ "bättre lycka nästa gång".

-

Igår var jag och en vän ute och åkte. Vi var på Fridhemsplan, nere vid kanalen och kikade lite. Det finns en liten lekpark där som jag brukade ta mina dagisbarn till, på den tiden när jag jobbade på dagis. Hade helt glömt bort det, men kom på det när vi var där.



Vi tog även en tur till Sätra där jag bodde på ett utredningshem när jag var mindre. Stallet som låg precis bredvid var rivet, och själva utredningshemmet är numera en förskola.
Sen hamnade vi i Södertälje. Jag ville se om jag kom ihåg var Geneta Barnhem låg (bodde även där när jag var mindre). Det tog en stund att hitta rätt, men till slut så.. 

Sen åkte vi ut till Nykvarn för att kolla min väns landställe. Jag är ruskigt mörkrädd, så när vi åkte på den där skitmörka vägen mitt ute i en kolsvart skog, då fick jag lite panik. Mest panik fick jag nog när en groda hoppade ut på vägen, för jag är rätt säker på att jag körde över den.




-

Nu sitter jag i bilen och väntar på att mr. R ska bli klar på jobbet. Jag vill bara hem och sova.. Imorgon väntar en dag på jobbet; 10-19. Yey!



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0