Det stora felet

Det märks nu att Ticke inte är hemma hos oss längre. Helt ärligt så händer ingenting alls när han inte är här. Vardagen kantas liksom av jobb, städning, tvätt och lite matlagning.. Inte mycket alls med andra ord. I skrivandets stund håller jag faktiskt på med tvättstugan. Det blev en hel del tvätt när vi var i Motala.

Åh, en sjukt irriterande sak... Vi renoverade ju lägenheten. Bytte golv, målade om, byggde igen vägg, fixade fönster och allt vad det var. Jättefint! Men, idag upptäckte jag det stora felet. Idioten som har renoverat var hos oss för någon vecka sen och borrade upp gardinstången i vardagsrummet och spegeln i sovrummet. Jag blev riktigt nöjd, för det blev så fint.


Jättefint... I vardagsrummet (väggen från sovrummet) har puckot borrat igenom. Det stora felet. Hålet är lika stort som min handflata.. Usch!
Hålet har täckts av en hylla som står där vid den väggen. Av någon anledning skulle jag kolla en sak i hyllan och lyfte på ett papper, och så började det rasa gammalt betong från pappret. Flyttade hyllan för att se vad det var och.. Ja. Eller nej.. Ett stort jävla hål. Mitt på väggen.






Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0