Hemlängtan..

Usch och fy vad jag har längtat hem idag! Ville helst av allt ta bilen till Skavsta på förmiddagen, lämna bilen där och sticka hem till Stockholm. Men nä, jag stannade. Jag tror att jag kommer uppskatta "hemmalivet" lite mer nu när jag varit hemifrån i en vecka. Jag kommer faktiskt kunna känna att jag är glad att jag har nära till allt. Jag kommer kunna vara glad över att jag kan ta mig var som helst inom Stockholm med både buss, tunnelbana och pendeltåg - utan att det för den skull ska ta flera timmar.


Dock kommer jag sakna att bara kliva utanför dörren och vips! Så ligger hela naturen framför en. Badplats, skog, härliga stigar i skogen att krångla sig genom.. Ja, jag må vara en storstadstjej från topp till häl, men resten av fötterna är en riktig lantistjej, som vill ha häst och gård och kossor (nä, skoja)..







Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0