150606, lördag


För fyra år sen såg det ut såhär ^ Jag och Ticke firade nationaldagen i Riddarparken i Jakobsberg. Ticke har, på bilden, en papperstuss i näsan efter att ha lyckats springa in i en plastkedja. Jag minns hur blodet forsade, man ser dessutom på bilden att han skjorta var nerblodad. Jag minns även känslan jag hade när jag hörde hans vråltjut efter mig, jag blev helt iskall och livrädd, och när jag såg honom stå med ansiktet fullt i blod så höll jag själv på att börja gråta. Men det gick bra. Det var ju som tur var bara näsblod och han har rätt känsliga blodkärl i näsan så han börjar blöda näsblod ganska lätt än idag.

Den här nationaldagen har jag tillbringat på jobb. Först som personlig assistent och sen direkt vidare till blackjacken. Ikväll var jag på Dovas och jobbade.
Jag fick höra massor med saker om en viss person, och fy fan vad jag skämdes. Jag låter saker vara oskrivna och osagda nu, för alla skulle veta vem jag pratar om ifall jag nämner någonting om denne.

Nåväl. Imorgon är jag ledig från jobben, så jag ska ta tag i hemmet ordentligt. Jag ska skrubba varje liten vrå och laga en god middag till min karl. Jag själv nöjer mig med en kycklingfilé och lite sallad och ett glas vatten. På måndag jobbar jag heldag igen, 7.30-21.00.. Och på tisdag åker jag till Göteborg!





Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0