En tjuv i familjen


Fick en jävla tråkig överraskning nu på morgonen.. Kollade mitt konto och upptäckte att någon har snott 2000 kronor av mig. Någon har listat ut koden till telefonbanken och sen fört över pengar till en person jag känner. Jag är 100% säker på vem det är. Det här var mina sista pengar innan lönen kommer, pengar som jag skulle spendera på bl.a Stephanies student och bensin så att jag och Ticke kan åka hem till Stockholm imorgon. Det här var pengar som jag har hållit i hårt för att vi ska ha någonting att leva på tills lönen kommer. Och nu undrar Ticke: "Vem är tjuven?".

Jag undrar inte, för jag vet. Jag vet vilket konto pengarna har gått till och jag vet vem som gör såhär. För vi har bara en i familjen som snor pengar av folk och hoppas att hen inte åker dit. Jag vet att hen vet att jag vet. Jag har gjort en polisanmälan och även sagt namnet på den som pengarna gick till, för jag var tvungen att anmäla hen också. Den andra personen har redan massa anmälningar och domar på sig sen tidigare, och nu ytterligare en anmälan.
Att man ens kan komma på tanken att göra en sån här sak? Och dessutom från mitt sparkonto. Pengarna skulle gå till, som jag skrev högre upp, Stephanies student och bensin så jag kan ta mig hem från Motala. Nu får Stephanie nöja sig med ingenting i studentpresent. Och bensinen? Jag fick låna pengar av min pappa till det.

Och till dig som har gjort detta:
Skaffa ett jobb och ta tag i ditt liv och dina bekymmer. Sköt jobbet ordentligt, få inte sparken hela tiden, sätt dig inte i situationer du inte kan ta dig ur. Se till att få hem det du vill få hem. Om du ens vill det, det är ju frågan. Jag tror inte att du bryr dig om det så mycket, för hade du gjort det så hade du kommit till insikt för länge sen..




Kommentarer
Anonym

#komedi

2015-07-01 @ 12:02:50


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0