Lite uppdatering bara


Igår var vi och träffade min syster, hennes man och Claudia. Dom bor i Ronald McDonald-huset en gång om året för en årskontroll ang. Claudia. Mer om det finns att läsa hos syrran 👍🏻 Jag och Ticke har nog varit och hälsat på dom där dom senaste 2-3 åren.

Barnen fick leka i båda lekparkerna som finns, den som ligger precis vid huset är mer anpassad för mindre barn, och den som ligger vid sjukhuset är för både små och stora. Mitt i skogen mellan huset och sjukhuset finns ett litet stenrike med olika sorters stenar från olika delar i Sverige. Går man in i skogen och följer stigen hittar man ett rep som man kan följa till ett troll som sitter på ett litet "berg".
Rummen på Ronald McDonald är gjorda för att vara så hemtrevliga som möjligt. Golvlisterna är lite välvda för att det ska se lite mjukare ut, samma sak med listerna i taket. Och själva taket är välvt, på vissa ställen går det neråt och på andra ställen välvs det uppåt. Det skapar mjuka, fina linjer och skuggor.


Claudia fick med sig lite rör och droppgrejer, plåster och bandage när hon hade varit på årskontrollens första dag och Ticke föll offer för hennes doktorerande 😅 Jag sa till henne att när jag ska göra praktik på sjukhuset i höst och ska få sätta blodprov så kommer ingen behöva visa mig hur man gör, för det har min 9-åriga systerdotter redan lärt mig. 😷😄

Nu ska jag göra mig i ordning för dagen, om fyra timmar ska jag på möte på jobbet..






Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0