När den lediga dagen består av städ och jobb

Idag har jag lagt undan allt vad plugg och jobb (pers. ass. & hemtjänst) heter. Däremot befinner jag mig just nu i Jordbro och jobbar med blackjack. Började 19 och slutar tolv, eller tidigare hoppas jag! Jaja. Det är iallafall kul att komma hit och bli varmt välkomnad. Har inte varit här på flera månader och visserligen har dom bytt krögare, men en ur personalen är kvar.


Jag längtar hem till min säng. Ska upp astidigt imorgon eftersom jag börjar jobba klockan 8.. Dagen kommer gå fort, den kommer flyta på som den alltid gör. Men det kan vara rätt så kämpigt med ett långpass när man är med samma person hela tiden. 8-21, 13 timmar. Timmar som så väl behövs till juli-lönen.. Kommer jobba 3-4 dagar i veckan i sommar. Jag har förberett Ticke på det, så han är väl medveten om att jag inte kommer vara tillgänglig hela dagarna.
Fy sjutton vad jag längtar tills på tisdag! Ynka fyra dagar kvar, men vad ska jag ha på mig på hans skolavslutning? Och vad ska jag ha på Claudias avslutning? Och Steffis student? Så många frågor, men inte ett jävla svar, haha!




 


Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0