Lördag 15-05-30

God morgon! Jag har sovit som en klubbad säl i natt. Så skönt att få sova ut lite grann. Direkt efter jobbet igår åkte jag till Medusa och körde lite blackjack. Jag älskar båda mina jobb, men jag har nog gjort det ena lite för länge och för intensivt nu.. Behöver en paus, lite andrum från fulla, knasiga, knäppa, aggressiva, gråtmilda, tokiga, bråkiga, glada människor. Det finns tusen olika sorters människor. Alla har olika personligheter ute på krogen.
Ni vet den där tjejen som ni alla tycker är så rar och söt? Det är hon som står inne på toaletten hos killarna och bönar och ber om mer. Och den där killen som är så jäkla arg jämt? Det är han som sitter och skrattat högst av alla vid bordet. Och 3-barnsmamman som egentligen behöver sticka hem till familjen, hon glömmer helt plötsligt bort den och drar vidare med någon annan kille. Servitrisen/servitören från en annan krog då.. Dom som snackar så mycket skit om fulla människor. Dom blir värst av alla. Men jaaaag jobbar också såhär och jaaaag har aaaaldrig varit med om något liknande!

Visst, det är skitkul att gå ut på krogen. Jätteroligt.. Men. Det är mycket mysigare och trevligare att sitta på en uteservering med ett glas vin tillsammans med sina vänner. Men det bästa, det är att komma hem och få mysa i soffan framför en skitkass film, tillsammans med den man älskar. Det är det bästa!




Imorgon är sista dagen i maj! Längtar tills lönen trillar in på kontot där strax efter midsommar.. Och så längtar jag efter skatteåterbäringen! Wohoo, jag ska spara pengar och betala klart mina skulder jag har kvar.





Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0