Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig

Det är alltid så svårt att göra sån här listor med saker som folk inte vet om mig. Tre, fyra saker brukar gå bra, men sen blir det för mycket. Men jag ska försöka!

1. Jag är född i Skellefteå. Vi bodde där tills jag var runt året, sen flyttade vi till Stockholm. Eftersom jag var så liten så minns jag absolut ingenting därifrån.
2. Jag har som "tvångstankar". Eller handlingar kanske det snarare är? Jag räknar saker, mönster, människor. Det ska kunna bli åtta eller sexton, ibland 32. Har även ett tics som jag gör med halsen, jag "öppnar" luftstrupen och andas långsamt så det känns som det blir varmt i halsen. Märkligt, jag vet. Och så låter det skumt.
3. Jag är addicted to Cola Zero. Det är ett måste för mig, varje jävla dag.
4. En dröm som jag har haft sen jag var runt 10 år är att åka till typ Ryssland eller Ukraina och hälsa på barnhem. Jag vet ju hur det är på institutioner här i Sverige, det skulle vara spännande att se hur det är i andra länder. Är det verkligen barnhem? Alltså att föräldrarna övergett sitt barn och bara försvinner?
5. Mitt liv är så hemligt just nu, så inte ens jag vet vad som kan berättas öppet och vad som inte bör berättas alls.
6. Jag älskar att läsa. Eller älskade iallafall. Nuförtiden läser jag ingenting, förutom skolböcker...
7. När jag var liten drömde jag om att bli en känd poet eller författare. Jag älskade att skriva dikter, jag skriver fortfarande en del, men nu blir det mest långa texter som skulle kunna bli hela låtar.
8. I princip hela min släkt på pappas sida är musikaliska. Mina bröder håller på med musik, min kusin Lisa vann Idol och varit med i Melodifestivalen, två av mina andra kusiner pysslar och med musik. På mammas sida är vi väl mer kreativa när det gäller färg och form kan jag tänka mig. Hantverk helt enkelt.
9. Jag är rädd för vatten. Alltså inte poolvatten eller dricksvatten så, utan mer sjöar och hav. Jag tycker det är läskigt.
10. Idag är en sån där dag då jag egentligen bara borde sova, men jag gör det inte.



Kommentarer


Vad har du att säga?


Namn:
Ska jag komma ihåg dig?
Mejladress (bara jag kan se den):

Din hemsida eller blogg:

Här skriver du kommentaren:

Trackback
RSS 2.0